הביצוע המוצלח של הפעולה באונייה "לינו"
במשך כל הנסיעה הטרידו השאלות, אם מנגנון ההשהייה יפעל, ומה ניתן לעשות אם יסתבר שהמוקש לא הופעל - רק בהגיעם לרומא, במשרדי 'המוסד לעלייה', שמעו כי המוקש אכן פעל כהלכה, וכי הספינה שקעה לקרקעית הנמל - בלי לגרום נזק לנמל ולמיתקניו.
ב- 8.4.48 בשעות הערב הוסברה התוכנית למבצעיה. ב- 21:30 עלו החבלנים על מכונית, כשהם חגורים בציודם האישי. סירת הגומי ומכשיר האלחוט הועמסו על מכונית שנייה. כאשר הגיעו לנקודת ההיערכות, עברו החבלנים - יוסל'ה, בני קרביץ ומאיר פליק - עם הסירה לצידה השני של הגדר. בינתיים הגיעה גם מכונית ה'סליק', שנועדה לפנות מהשטח את ציוד הפעולה לאחר השלמתה.
ככל שחלפו השעות גבר המתח ורק בשעה 03:45 הבחינו בסירה החוזרת. יוסל’ה דיווח כי לא הצליחו להתקרב לספינה. לדבריו, הגיעו עד למרחק של כ- 20 מ' מה’לינו’, אך השטח היה כה מואר, שהיו מתגלים לו המשיכו בשחייתם, בעוד שציוד הצלילה שהיה בידיהם היה כה פרימיטיבי, שלא איפשר התקדמות ממושכת מתחת למים. החבלנים הטביעו את המוקש במים וחזרו לחוף בהחלטה לנסות שנית בלילה הבא.
בליל המחרת השלים הכוח את הכנותיו והתרגולת חזרה על עצמה, בדייקנות ובזריזות. החבלנים יצאו למשימתם ובשעה 01:30 חזרה סירת הגומי לחוף ויוסל’ה דיווח כי הפעם הצליחו להצמיד את המוקש ל'לינו'. האנשים התחבקו והתנשקו, התקפלו במהירות, הציוד הועבר למכונית ה'סליק', והחלה נסיעת-נסיגה לבסיס מרוחק, לאחר שסולקו כל עקבות הפעולה.
יוסל’ה סיפר כי הפעם, למרבה המזל, היה השטח בסביבת ה'לינו' חשוך - המשחתת הבריטית, שהאירה את השטח עברה למקום אחר. שעה ארוכה עמלו על הצמדת המוקש, ללא הפרעה.
במשך כל הנסיעה הטרידו השאלות, אם מנגנון ההשהייה יפעל, ומה ניתן לעשות אם יסתבר שהמוקש לא הופעל -
רק בהגיעם לרומא, במשרדי 'המוסד לעלייה', שמעו כי המוקש אכן פעל כהלכה, וכי הספינה שקעה לקרקעית הנמל - בלי לגרום נזק לנמל ולמיתקניו.
ככל שחלפו השעות גבר המתח ורק בשעה 03:45 הבחינו בסירה החוזרת. יוסל’ה דיווח כי לא הצליחו להתקרב לספינה. לדבריו, הגיעו עד למרחק של כ- 20 מ' מה’לינו’, אך השטח היה כה מואר, שהיו מתגלים לו המשיכו בשחייתם, בעוד שציוד הצלילה שהיה בידיהם היה כה פרימיטיבי, שלא איפשר התקדמות ממושכת מתחת למים. החבלנים הטביעו את המוקש במים וחזרו לחוף בהחלטה לנסות שנית בלילה הבא.
בליל המחרת השלים הכוח את הכנותיו והתרגולת חזרה על עצמה, בדייקנות ובזריזות. החבלנים יצאו למשימתם ובשעה 01:30 חזרה סירת הגומי לחוף ויוסל’ה דיווח כי הפעם הצליחו להצמיד את המוקש ל'לינו'. האנשים התחבקו והתנשקו, התקפלו במהירות, הציוד הועבר למכונית ה'סליק', והחלה נסיעת-נסיגה לבסיס מרוחק, לאחר שסולקו כל עקבות הפעולה.
יוסל’ה סיפר כי הפעם, למרבה המזל, היה השטח בסביבת ה'לינו' חשוך - המשחתת הבריטית, שהאירה את השטח עברה למקום אחר. שעה ארוכה עמלו על הצמדת המוקש, ללא הפרעה.
במשך כל הנסיעה הטרידו השאלות, אם מנגנון ההשהייה יפעל, ומה ניתן לעשות אם יסתבר שהמוקש לא הופעל -
רק בהגיעם לרומא, במשרדי 'המוסד לעלייה', שמעו כי המוקש אכן פעל כהלכה, וכי הספינה שקעה לקרקעית הנמל - בלי לגרום נזק לנמל ולמיתקניו.