דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

פזמונים שבהם נשים הן שותפות לפעילות

בכל האסופה נמצאו רק פיזמונים אחדים המאזכרים נשים כשותפות לפעילות (לעומת רבים המתארים גברים בפעילות כזאת).
בכל האסופה נמצאו רק פיזמונים אחדים המאזכרים נשים כשותפות לפעילות (לעומת רבים המתארים גברים בפעילות כזאת):
שושנה (ח.ח.) - על פי ההסבר השיר מוקדש ל"עוד בחורה שהספיקה להיכנס לפלי"ם בלי לעשות כלום..." בפיזמון חוזר השם "שושנה" אך לא נאמר עליה דבר. רק הבית האחרון מסביר את תפקידה: "מסע הימים הגיע לסוף... /ואז אל שושנה כל איש הסתער/ - וזמר עליז כה זימר..."
צ'יזבאט (ח.ח.) - בין זיכרונות שונים מפעילות היחידה מוקדש בית אחד ללוחמת: "אח חברה אזכורה את ציפקה בקרב,/ דרוכה מיני ראש עד כף רגל,/ הייתה חבובה כמו תפוח בסתו,/ הייתה עצומה והורגת..."
דחילק מוטקה (ח.ח.) - בעת שמוטקה מתכונן לפעולה של פיצוץ גשר נכנסת שולה : "נכנסה היא עצובה ולידו ישבה..." למרות צערה היא מסיעת בהכנת חומר הנפץ: "בשעות הערב את הדטו/ היא חיברה לפתיל,/ אחר-כך את הז'לניט היא שמה בתרמיל (שלו)..."
היו זמנים (ח.ח.) - חבר הפלמ"ח שהיה לסב מספר לנכדיו את עלילותיו: "ואז תראה את זרועך החשופה / ובה צלקת שהגלידה משנים, / ותחייך: את זאת הן סבתא אז ריפאה ..."
קרובים לאלה הם פיזמונים שיש בהם שיוויון בין האנשים לנשים:
הן אפשר (ח.ח.) - לאחר שהבחורים שאגו כי נגמר, החדר של הנערה "קורא הוא לשנינו לשוב/ מקרבות, מדרכים ומסתיו", וכן "הן אפשר, כי פתאום נפגש / במשלט, או בדרך עפר..."
הפגישה (ח.ח.) - מתאר פגישה דמיונית באווירה נוסטאלגית, של מי שהיו חברים וחברות בפלמ"ח.
ולבסוף, בכל האסופה שני פיזמונים בלבד בהם האישה היא המדברת (או השרה):
תבלול על העין (לא ידוע) - שעניינו נערה המתנחמת באהובה החדש לאחר שהקודם נטשה.
רבותי ההיסטוריה חוזרת (ח.ח.) - בו מספרת הסבתא לנכדה על פעולות הפלמ"ח ומתאוננת על כפיות הטובה כלפיו.