דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

נסיונות נוספים להעברת שיירות

ניסיון להעביר שיירה נוספת בלילה הבא (17.5) נכשל: ‘הראל’ וגדוד 52 תפסו עמדות שולטות, ואז הסתבר שלא עלה בידם לארגן את השיירה והיא לא יצאה כלל לדרכה.
ניסיון להעביר שיירה נוספת בלילה הבא (17.5) נכשל: ‘הראל’ וגדוד 52 תפסו עמדות שולטות, ואז הסתבר שלא עלה בידם לארגן את השיירה והיא לא יצאה כלל לדרכה.
שיירה נוספת עברה כעבור יום ב’דרך האיילות’, וזאת לאחר שהדרך נבדקה היטב מפני מוקשים. לשם כך רוכזו בחולדה 35 מכונית. השיירה, בפיקוד אביב ברזילי, יצאה מלווה בשלושה משוריינים, כאשר זרובבל מנווט אותה. ליד לטרון נפתחה לעברם אש. חלק מהמכוניות נתקעו ומחציתן הגיעו לקריית-ענבים.
בירושלים נמצאו עדיין כ- 200 משאיות, מאז ‘שיירת הראל’, שלא נמצאה דרך להורידן לשפלה. חסרונן היה קריטי ואגף אפסנאות בשפלה התקשה לגייס משאיות נוספות ליצירת שיירות חדשות. הוחלט לנסות להעבירן, אך הביצוע נדחה מלילה ללילה, עד שנוצרה מציאות חדשה בשטח ובחזית, שלא איפשרה עוד את ההעברה: כוח גדול של הליגיון הגיע לאזור לטרון (כ- 3500 חיילים ועוד מספר רב של מתנדבים), מאומן ומצוייד היטב. הליגיון החל לתקוף גם את העיר ירושלים, דבר שאילץ את המטכ"ל להעביר כוחות לעיר ולזנוח את התוכניות לגבי אזור לטרון.
על כוח צה"ל באזור נמנו אנשי ‘הראל’ (כ- 700 לוחמים), גדוד ‘בית-חורון’ (כ- 450 לוחמים) וגדוד 52 (כ- 650 לוחמים).